Gå til hovedinnhold Gå til footer

Retur og frakt

Retur sendes til adresse: Fretex Nettbutikk, Postboks 283, 0614 Oslo

Tralle med ferdigpakkede bestillinger
Retur sendes til adresse: Fretex Nettbutikk, Postboks 283, 0614 Oslo

Vi anbefaler Posten Norgespakke for å sende varer i retur. Dobbeltsjekk at postkode er riktig, ellers får vi ikke pakken. Vi har dessverre ikke kapasitet til å hente pakker fra hentesteder. Hvis du bruker annen leverandør, må du sikre at de kan levere til en postboks. Bruk 93074457 som mottakers telefonnummer i bestilling av Norgespakke (telefonen er ikke bemannet).

NB! Fretexposer du kan få gratis på Posten eller etiketter du bestiller på nettsiden vår er kun for gaver og er adressert til sorteringsanlegget vårt. De kan ikke brukes for returer til Nettbutikken! Du må sørge at det står den riktige adressen på etiketten (Postboks 283).

 

Reklamasjon

OBS! Ved reklamasjon må det gjøres avtale FØR produkter evt sendes i retur, vi erstatter ikke returfrakt uten avtale.

Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved varer levert fra Fretex Nettbutikk, skal oppgis innen rimelig tid etter at du har mottatt varen. Ved reklamasjon vil vi tilby deg returetikett - ikke send noe på egen bekostning. 


Slik reklamerer du på en vare:

1. Send oss en mail på nettbutikk@fretex.no og forklar hva det gjelder. Send gjerne ved bilde av feilen.
2. Vent på svar eller evt forklaring fra oss

Frakt fra nettbutikk

Varene blir sendt fra vårt lager alle ukedager og kan forventes levert innen 2-5 virkedager. 


Frakt ut av landet

Vi sender ikke varer ut av Norge fra vår nettbutikk per dags dato.


Ordresporing 

Når et kjøp er gjennomført vil du få en lenke fra vår transportpartner, Bring, med muligheter for sporing. Du kan også finne sporingsnummer på Min Side.


Retur og angrerett

Vilkår for retur 

 

Vi tilbyr mulighet for å returnere og motta tilgodelapp (som kan kun brukes der i butikken!) i butikk for varer kjøpt i nettbutikken. Dette er mulig i alle butikker MED UNNTAK AV: Bryne, Drøbak, Mandal, Gjøvik, Larvik, Kristiansand, Voss, Risør, Levanger, Halden. Ta med angrerettsskjema, ordrebekreftelse og varen med lappen festet på produktet for å få tilgodelapp. Her har du også 14 dager på deg til å returnere.

Hvis du ønsker penger inn på konto må du sende varene i retur til nettbutikken på vanlig måte. 

• Vennligst ta deg tid til å prøve alt på. Hvis du bestemmer deg for å returnere, behøver du bare å fylle ut angreskjemaet som ligger vedlagt i pakken og sende varene tilbake til oss. Husk å fyll inn ordrenummer. 


• Hos Fretex Nettbutikk har du 14 dages returrett fra dagen du har mottatt varen. For å benytte deg av returretten må du bruke det vedlagte returskjemaet.

 

• Varer som ønskes å returneres må være i samme stand som da den ble solgt og ha prislapp festet på varen.


• Når en returnert vare er mottatt i nettbutikken vil kunden få refundert pengene inkludert opprinnelig frakten (dette gjelder enten retur av hele sendingen eller etter avtale på feks reklamasjon av vare). 


• Hver pakke inneholder et returskjema. Dersom du har mistet dette kan du laste den ned her: Angreskjema. Husk å fylle ut ordrenummer når du returnerer noe.

Hvis du ønsker å sende varen i retur til oss kan du sende den tilbake på billigste fraktmåte og i forpakning du mottok ved levering. Du vil få refundert beløpet på varene innen 4-7 dager etter at vi har mottatt varen. Vår returadresse er: Fretex Nettbutikk, postboks 283 Alnabru, 0614 Oslo. Du vil ikke bli refundert for returfrakten (kun frakten som ble betalt ved kjøp, se over). 

 

Uavhentede pakker:

Dersom du ikke henter din pakke, eller kontakter oss og opplyser om hvorfor du ikke har hentet den, og den returneres fra hentested til oss, vil vi legge varene ut for salg på nytt. Vi kan dessverre ikke dekke ny utsending. 

 

 

Til toppen